Цивільний захист на підприємстві — це комплекс заходів, спрямованих на забезпечення безпеки життя та здоров’я працівників, які працюють на підприємстві, а також на збереження майна та запобігання негативним наслідкам природних та техногенних катастроф. Для цього проводяться спеціальні навчання з цивільного захисту для працівників.
Організація цивільного захисту на підприємстві передбачає створення комісії з питань ЦЗ, яка має на меті розробку та впровадження заходів з запобігання негативним наслідкам надзвичайних ситуацій. Комісія складається з представників різних підрозділів підприємства та має право приймати рішення з питань захисту працівників та майна підприємства.
До основних завдань ЦЗ на підприємстві входять:
- забезпечення безпеки життя та здоров’я працівників;
- запобігання пожежам та ліквідація їх наслідків;
- використання ефективних заходів для локалізації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;
- забезпечення евакуації працівників та майна в разі загрози життю та здоров’ю;
- забезпечення безпеки під час проведення ремонтних робіт та інших робіт, що пов’язані з підвищеним ризиком.
Правові аспекти ЦЗ на підприємстві
З метою забезпечення безпеки життя та здоров’я працівників на підприємствах діють нормативно-правові акти, які регулюють питання цивільного захисту. Зокрема, ЦЗ на підприємстві регулюється такими законодавчими актами, як Закон України «Про цивільний захист» та Положенням про організацію цивільного захисту на підприємствах та в організаціях.
У згаданому законі прописано, що керівники зобов’язані забезпечити безпеку життя та здоров’я працівників, а також вживати заходів для запобігання негативним наслідкам природних та техногенних катастроф. Для цього необхідно розробляти та впроваджувати плани дій у надзвичайних ситуаціях, забезпечувати належний рівень забезпечення безпеки майна та обладнання від пожеж, аварій та інших небезпек.
Положення про організацію цивільного захисту на підприємствах та в організаціях, своєю чергою, встановлює порядок створення, оформлення, впровадження та функціонування системи ЦЗ, котра розгалужена по різних рівнях виробничої діяльності. У ньому визначаються функції та обов’язки керівника підприємства, служби ЦЗ, а також робочої комісії з питань ЦЗ.
На основі публікації вебресурсу profiteh.ua.